A projekt
A 3.4.4-16-os pályázat keretében a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (a Szent István Egyetem és a Kaposvári Egyetem jogutód intézménye) és a Szegedi Tudomány Egyetem összefogásával megvalósuló projekt célja az agrár szakma népszerűsítése, egy komplex kommunikációs program kidolgozásával és megvalósításával. A célok eléréséhez a legkorszerűbb módszereket, technikákat kívánja alkalmazni a minél nagyobb siker elérése érdekében, mind a társadalom, mind a résztvevő felsőoktatási intézmények szempontjából.
A program alapvető célja, hogy
- pozitívan befolyásolja az agrárszakma terület társadalmi megítélését: agrár brand építés,
- feltárja a hallgatói utánpótlás attitűdjeit az agráriummal kapcsolatosan (felmérés),
- a feltárt attitűdökre speciálisan kidolgozott kommunikációs eszközökkel reagálva növeli a hallgatói jelentkezések számát (országos kommunikációs kampány)
- célzott kommunikációt folytat a célcsoport „véleményvezéreivel” (szülők, pedagógusok)
- orientálja a pedagógusokat az agrár szakterület propagálására (akkreditált agrár pályaorientációs képzés pedagógusoknak)
- segíti az agrárium iránt érdeklődő jelentkezők bekerülését (0. évfolyamok kémia, biológia, matematika, fizika tantárgyakból: multimédiás interaktív tantárgyak és oktatás)
- a beiskolázás előtt álló tanulókra kiemelt hangsúlyt fektetve közvetlen a célcsoportnak szóló rendezvényeket valósít meg, melyeken fókuszban az innováció áll (road show, ötletverseny, nyári táborok, nyíltnapok)
- tantárgyakat dolgoz ki az agrár szakképzésben tevékenykedő pedagógusok számára